miercuri, 29 februarie 2012

Model contestaţie proces verbal de contravenţie

Instanța..................  (menționati instanța competentă in locul punctelor)  



DOMNULE PREȘEDINTE,
  
Subsemnatul(a), ........................................, cu domiciliul în ............................................................................................................., formulez prezenta:

 
CONTESTATIE
împotriva procesului-verbal seria ..... nr. ................., emis de ...................., prin care vă solicit să dispuneți admiterea acțiunii, anularea procesului-verbal de contravenție şi exonerarea de la plata amenzii (în situaţia în care nu aţi plătit amenda) sau restituirea sumei plătită cu titlu de amendă (în situaţia în care aţi achitat amenda) pentru următoarele:
 

MOTIVE
  
În fapt,...................................................(urmând să menționați toată situația de fapt care a dus la întocmirea ilegală a procesului verbal de contravenție. Va trebui să menționați toate aspectele legate de încălcărea normele legale la momentul întocmirii sau arătarea oricărui motiv pentru care procesul verbal este nul. Prin motivele indicate urmăriți admiterea acțiunii dvs. ca urmare a încălcării actelor normative pe care le menționați în raport cu situația de fapt).

Vă rugăm, de asemenea, să aveți în vedere și Decizia Curții Europene a Drepturilor Omului, respectiv cauza Arghel contra României, în care se critică sistemul sancționator al Ordonanței 2/2001, sistem care este lipsit de prezumția de nevinovăție prevăzută de art. 6 din Convenția Europeană a Drepturilor Omului. Astfel, aceasta normă este încălcată dacă agentul constatator nu va dovada faptelor reţinute în sarcina mea. În baza prezumţiei legale de nevinovăţie, sarcina probei îi incumbă celui ce invocă contrariul, în speţă agentului constatator.

În cazul în care sancţiunea este aplicată ca urmare a detectării vitezei de deplasare cu aparatul radar nu uitaţi să solicitaţi şi dovada calităţii de utilizator a agentului constatator, dovada că aparatul radar avea verificările metrologice la zi şi fotografiile realizate de aparatul radar.    


           Probe: înscrisuri, martori   (sau orice altă probă necesară cauzei dvs. și raportată la obiectul acesteia)  


            În drept, Ordonan
ța 2/2001 (și orice alt act normativ încălcat de organul constatator)

 și semnătura dvs.)


                                                                                                                     _____________________
    Data                                                                                                      (Numele



 
DOMNULUI PRESEDINTE AL .......................(instanța la care vă judecați)

3 comentarii:

  1. Buna,am primit amenda acum 5 zile de la un agent de politie pe motiv ca am urinat la coltul unui bloc,am semnat procescul verbal insa politistul nu a vrut sa se legitimeze si m-a amenintat ca imi pune catusele si ma duce la sectie....mentionez ca nu am mai avut treaba cu politia pana acuma . Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. buna ziua!
    am primit acasa un pilc cu amenda pentru neplata rovinieta pe data de 12.12.2015, dar eu am vandut autovehicolul in octombrie acelasi am, si din cate stiu rovinieta era valabila pana in luna februarie 2016... ce fel de procedeu pot urma pentru a rezolva acest proces verbal, multumesc

    RăspundețiȘtergere
  3. as dori si eu un formular am fost amendat pentru depasirea vitezei abuziv

    RăspundețiȘtergere